Läs detta!

Bilden föreställer olika par 

Varför döma andra meniskor när du vill bli accepterad själv?

Mitt liv som flata har varit lärorikt! Jag har både varit med i utvecklingen och även arrangerat mej i utvecklingen av homosexuella, bi och trans personer, och även lite politiskt. Så jag var också med på den tiden då det fortfarande var klassat som en sjukdom, och hur vi arbetade för att vi skulle bli accepterade. Ja vi var både älskade och hatade av olika meniskor. Jag minns 1978 då ett helt gäng ringde försäkringskassorna runt om i Sverige för att sjukskriva sej*Ler* nej det gick inte att sjukskriva sej för detta, och diskussionerna om att det var klassat som en sjukdom.  1979 ströks homosexualitet ur Socialstyrelsens sjukdomsklassifikation. Så man har både roliga och jobbiga minnen fr gamla tider. Men fortfarande så finns det förmycket fördomar både emot oss och ibland oss. Tänk efter själv HAR DU NÅGRA FÖRDOMAR??
Accepterar du alla?  Även muslimer, mörkhyade, politiker, Rika eller Sverige demokrater m.m. listan går att göra lång. Jag dömer (nästan) ingen!! *Ler*Inte ens en Sverige demokrat, jag kan ha svårt att förstå deras tänkande och deras hat men jag dömer dem inte. Inte ens efter hot och hatbrev kan jag döma dem. När man pratat med en del så kan de inte ens förklara sitt tänkande Och en del vet  inte ens vad deras parti de röstat på står för i helhet, och vissa vill bara provocera. Men det är så lätt att döma det man inte förstår,

Har även haft vilda och hektiska diskussioner med Pajen mannen som äger midgård(Sverige åt svenskarna) vi kommer kanske aldrig att älska varandra men jag hatar inte honom längre vi respekterar varandra idag. *Ler*

 Vad är kärlek?? Kärlek är när man älskar varandra. Sedan om det är samma kön, annan hudfärg, ung eller gammal. Ofta har jag fått frågan om pedofiler också?? Då kanske man inte älskar varandra utan bara den ene som älskar, det gäller även våldtäktsmän/kvinnor. Det är väl den ända grupp jag inte fått chansen att få prata med och fått diskutera med om hur de tänker, och kanske just därför inte kan säja att jag inte har några fördomar alls, för där har även jag fördomar *Ler* Så tänk efter före!! döm inte om du inte vill bli dömd själv

  

Eftersom det kommer många trådar där trådskaparna undrar vilken sexuell läggning de har, så har jag skrivit ihop en liten förklaring.
Läs denna innan ni skapar nya Hjälp, ja tror ja e bi-trådar!

En homosexuell person tänder bara på människor med samma kön,
och blir bara kär i folk av sitt eget kön.

Om man är det eller inte, vet man bara själv.

Bisexuella personer är lite mer invecklade, det är personer som blir kär i och tänder på människor av båda könen.
En stående slogan är att bisexuella tänder på personlighet, inte på kön.

Men samtidigt räcker det om man kan bli kär i både flickor och pojkar, men bara vill ha sex med flickor, eller tvärtom.
Likaså finns det de bi som bara blir kär i exempelvis pojkar, men vill bara ha sex med flickor.

Dock har en del börjat kalla sig -emotionella om de bara blir kär i, men inte vill ha sex med ett visst kön.

Exempelvis, om jag vill ha sex med både tjejer och killar, men jag blir bara kär i tjejer. Då skulle jag kalla mig biSEXUELL och homoEMOTIONELL.

Precis som med homosexualitet, så är det bara DU som vet om DU är bisexuell.



Kommentarer
Postat av: JOANNA

Så söt bild!:)

2008-10-08 @ 09:14:52
URL: http://byjoanna.blogg.se/
Postat av: Nikolina

Hej Godis! "Vad är din största rädsla?" kika i min blogg och skriv ditt svar, vore jätte snällt! dessutom kommer ditt namn finnas med i inlägget

tack & puss :)

2008-10-08 @ 16:51:02
URL: http://mjaubaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0